Dzieci ekranu : jak uzależnienie od ekranu przejmuje kontrolę nad naszymi dziećmi - i jak wyrwać je z transu Tytuł oryginału: "Glow kids : how screen addiction is hijacking our kids - and how to break the trance".
AUTOR:
Kardaras, Nicholas
POZ/ODP:
Nicholas Kardaras ; [tłumaczenie Agnieszka Jarosz].
"DZIECI EKRANU" AUTORSTWA DR. NICHOLASA KARDARASA, SPECJALISTY DS. UZALEŻNIEŁ - TO WSTRZĄSAJĄCA ARGUMENTACJA, ŻE TECHNOLOGIA MA OGROMNY WPŁYW NA MÓZGI DZIECI - I TO WCALE NIE POZYTYWNY.Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im.W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy.Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci.
UWAGI:
Bibliografia na stronach [319]-325.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Witajcie ponownie w EverRealm - w świecie gry, w którym zgrana paczka przyjaciół zamierza zdobyć podwodną świątynię! Gdy ich plany krzyżują rówieśnicy lubiący znęcać się nad innymi (zarówno w grze, jak i w świecie rzeczywistym), Evan, Tyler, Tobi, Candace i Grace są zmuszeni znaleźć sposób, by poradzić sobie w trudnej sytuacji.
Zaatakowani przez piratów nieoczekiwanie stają w obliczu jeszcze poważniejszego zagrożenia, wszyscy zdają sobie jednak sprawę z tego, że aby osiągnąć swój cel, muszą sobie zaufać i nauczyć się współpracować.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Candace, Evan, Grace, Tobi i Tyler nadal przeżywają liczne przygody w Świecie Podstawowym. Pewnego dnia trafiają na tajemniczy uszkodzony portal. Przenosi on ich do dziwnego i cudownego zakątka Netheru, którego wcześniej nie znali. Wjego eksplorowaniu ma im pomóc ich specjalistka od Netheru, Grace. Jednak w obliczu nowych zagrożeń Grace odkrywa, że brzemię wiary, jaką pokładają w niej przyjaciele, zanadto ją przytłacza. Gracze trafiają do niesamowitego bastionu, w którym na każdym kroku czają się nieznani wrogowie, ale tym razem muszą im stawić czoła bez pomocy swojej ekspertki. Wygląda jednak na to, że aby poradzić sobie z nowymi zagrożeniami, przyjaciele będą musieli ponownie połączyć siły.
UWAGI:
Na stronie tytułowej nazwa wydawcy oryginału: Dark Horse Books. Na stronie tytułowej: Mojang Studios. Na okładce: Mojang Studios wydanie oficjalne.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Derek Fallon dostaje niebywałą szansę od losu - może uczestniczyć w testach najnowszej gry wideo! Jest przekonany, że świat wreszcie docenił jego talenty. Ale, jak to w jego życiu zwykle bywa, nic nie idzie zgodnie z planem, a w szkole też czeka go parę testów.
UWAGI:
Rok wydania według Wydawnictwa Mamania.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W tym tomie przeczytasz historie historie o wiedźmie i rozbójniku - zajadłych wrogach, którzy znajdują wspólny język - o bezdusznej grieferce, której przyszło zapłacić za swoje czyny, a także o śwince, której bardzo zależało, żeby zdobyć pewną marchewkę. Te ekscytujące historie przeniosą małych czytelników do świata Minecrafta i ujawnią wiele jego tajemnic! Razem z postaciami fani popularnej gry będą odkrywać najodleglejsze zakątki Świata Podstawowego!
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni